23 December 2013

Review Novel: Dia Bukan Arissa

Assalamalaikum.. Novel ni gift dari kawan saya Syakirin sempena birthday saya yang ke-13. First hadiah berbentuk novel. Excited gilee sebab novel ni memang nak sangat tetibe kawan dah bagi. Memang terharulahh.. Ada sedikit review dari saya mengenai novel ni. Selamat membaca ...

Sinopsis Dia Bukan Arissa:

Arissa mati dibunuh? Arlisa panik melihat kakak kembarnya yang sudah dua tahun menghilang dan kini muncul semula, terbaring berlumuran darah di rumahnya.


“Kalau kau tak nak dituduh membunuh kakak kau dan meringkuk dalam penjara, kau kena ikut cakap aku. Kau mesti menyamar jadi Arissa! Mayat ni biar aku yang uruskan,” ujar lelaki yang tidak dikenali yang datang tiba-tiba.


Arlisa terpaksa menurut. Dia ke rumah ‘mertuanya’ menyamar sebagai ‘menantu’ Puan Murni, ‘ibu’ Ameera dan... ‘isteri’ Adam! Barulah dia tahu siapa Arissa selama menghilangkan diri. Satu rumah membenci Arissa kerana kejahatannya. Sedangkan sifat Arlisa berbeza dengan Arissa. Bagaimana Arlisa hendak berhadapan dengan semua ini? Bagaimana dia nak berdepan dengan Adam? Adam melayannya mesra bagai seorang suami. Ahh... payah! Memang payah!


Arlisa perlu lakukan sesuatu... tapi apa? Dia adalah dia, bukan Arissa. Dan dia mula jatuh cinta pada... Oh, tak mungkin. Adam tak cintakan dia. Adam cintakan Arissa yang sebenar. Tanpa mereka sedar, semua yang terjadi adalah komplot yang dirancang!

Review dari saya:

Arissa dan Arlisa. Sorang jahat sorang lagi baik. Hmm.. Kalau baik, baik sangat. Kalau jahat, jahat sangat. Si Arlisa ikut je cakap laki(kekasih Arissa) ni walaupun tak kenal. Cintakan abang ipar? Memang gila. Sape tak rase bersalah an. Tapi respect ar kat Arlisa. Dia boleh buat orang tak suke dengan dia boleh suke. Lagi haru bila Adam nak 'lebih-ii' dgn die. Kesiaan jugak kat Arlisa sebab kena tempuh dugaan smpai mcm tu skali. Tapi, keseluruhan cite nove ni..... Terbaik !!