07 September 2018

Minggu Interim di UiTM Dungun 2018 I

Assalamualaikum. Alhamdulillah aku dapat tawaran belajar kat UiTM Dungun dalam Pengurusan dan Teknologi Pejabat. Tarikh daftar 14/7. So, persiapan semuanya aku refer blogger yang update pasal uitm ni. Based apa yang dieorang tulis, UiTM buat Minggu Destini Siswa(MDS) untuk pelajar baru. Kiranya macam orintasi lah. Haa, gitu. Untuk MDS, kena ada pakaian yang ditetapkan. 
Siswa : Kemeja putih, seluar slack hitam
Siswi : Baju kurung putih, kain dan tudung hitam

Image result for list barang perlu dibawa masuk uitm 
Haa, yang atas tu, korang boleh jadikan rujukan lah. Senang. Aku pun gunakan yang tu.

Tarikh 14/7, aku dengan excited plus nervous bertolak dari KT 7pagi. Amik masa dalam sejam or sejam setengah ke Dungun. 
Dah sampai kat area golf ke hotel uitm, dah start jem. Haa, boleh bayang tak? Aku ingat aku sorang je yang datang awal sebab nak cop katil single. Hahaha. Kalah jem kat KL. Serious! Hahaha. Lama gak stuck kat jem tu. 

Tadaaaa! Here i'am. UiTM Dungun. 

Dah masuk dalam kawasan uitm, memang blur lah. Dah lah jem. Tak tau nak pergi mana. Ikut je lah jem tu bawak aku pergi mana. Hahaha. 
So, bila stuck dekat masjid, aku turun then jalan kaki. Ikut je orang ramai jalan kaki. Rupanya, aku jalan kaki pergi kolej redang. Nak daftar kolej. Memang peluh wei. Jauh bak hang. Daftar kat kafe redang. Masuk kafe, beratur then dapat kunci bilik terus pergi bilik aku dengan pantas. Hahaha. Alhamdulillah aku dapat katil single. Sementara tu, aku tunggu mak abah aku sampai sebab jem teruk kan. Dah lama tu, baru sampai and terus park kerata bawak naik barang.



Kolej Redang untuk pelajar perempuan. Kecuali Redang 1 untuk perlajar lelaki. Kolej Redang ada 1-5. Paling jauh, bagi aku, redang 3, kolej aku lah tu. Fuhh, boleh tahan lah nak menapak tu. Based peta yang korang tengok kat atas tu, haa bayangkan setiap hari jalan kaki pergi kelas. Huhuhu. Mula-mula memang letih. Tapi lama-lama biasa dah lah.

Setiap kolej ada cafe, dont worry. Macam-macam makanan ada. Wi-Fi pun ada. Cuma korang kena register dulu lah.

Nanti aku update sambungannya. Okay, bye!